موفقیت سیستم حکمرانی در گروی ارزشیابی عملکرد و حکمرانی‌سنجی | شایستگی همراهان، ملازمان و حکمرانان منتخب از بهترین ملاک‌های ارزیابی یک حکمران است
موفقیت سیستم حکمرانی در گروی ارزشیابی عملکرد و حکمرانی‌سنجی | شایستگی همراهان، ملازمان و حکمرانان منتخب از بهترین ملاک‌های ارزیابی یک حکمران است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر علی‌اصغر پورعزت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا که در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنرانی با عنوان حکمرانی‌سنجی برنامه‌محور برای هدایت عملکرد رئیس‌جمهور آینده، گفت: در یک رویکرد سالم در عرصه انتخابات، شعارهای انتخاباتی و تعهدات ناشی از آنها برنامه‌ها را شکل می‌دهند.
وی یکی از بهترین ملاک‌های ارزیابی هر حکمران را میانگین آرای جامعه تحت سرپرستی او عنوان کرد و افزود: یکی از بهترین راه‌های ارزیابی هر حکمران، شایستگی همراهان، ملازمان و حکمرانان منتخب و زیر دستان او هستند.
رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، آرای مردم را یکی از مهمترین ابزارهای در ارزیابی حکمرانان دانست.
استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت و آثار ارزشیابی عملکرد و حکمرانی‌سنجی، این امر را آینده‌ساز عنوان کرد و گفت: ما برای داشتن آینده بهتر به حکمرانی‌سنجی دقیق و تخصصی نیاز داریم و برای تحقق این امر باید کانون‌های حکمرانی‌سنجی داشته باشیم و سواد حکمرانی‌سنجی را در بین مردم گسترش دهیم.
دکتر پور عزت در پایان گفت: حکمرانی‌سنجی برنامه‌محور موجب بهبود عملکرد حکمرانان، انتخاب شایستگان، ارتقای حکمرانان برتر و بقای شایستگان می‌شود.
دکتر محسن رضایی، دیگر سخنران این کنفرانس نیز در سخنانی ضمن آسیب‌شناسی ساختار دولت، بر دگرگونی اساسی در ساختار دولت تاکید کرد.
وی ناهماهنگی در درون نهاد دولت و عدم یکپارچگی در کانون تصمیم‌گیری، تمرکزگرایی بخشی، تصدی‌گری و عدم توجه به نیروی انسانی را چهار آسیب جدید در ساختار اداری کشور عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های ایجادشده در کشور طی چهار دهه انقلاب اسلامی، زیرساخت‌های مناسبی است اما آنچه که موجب ناکارآمدی است، نقص در ساختار اداری است که باید دچار تحول اساسی شود.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت سیزدهم، تاکید کرد که تا این آسیب‌ها حل نشود، مشکلات اجرایی کشور حل نخواهد شد.


سه شنبه 22 خرداد 1403 (3 ماه قبل )
دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش‌مبنا-حکمرانی‌سنجی برنامه‌محور
دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران
مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری